Voorbereiding in volle gang

Over acht weken is het zover, de Dutch Masters of Motocross in Oldebroek. De vrijwilligers van Stichting Circuit Oldebroek zijn al drie weken druk in de weer om het circuit, dat deze winter grondig is aangepakt, op tijd in perfecte staat te krijgen.

Van Werven is al jarenlang trouwe hoofdsponsor op circuit “de Bargen” en ook vandaag waren er weer meerdere machine op de baan aanwezig om letterlijk veel werk te verzetten. De baan is niet alleen aangepast om spectaculairder te worden, maar ook om op de snelheid iets te drukken, wat de veiligheid ten goede moet komen. Overal op de baan is bedrijvigheid.

Niet alleen bij de nieuwe tafelberg zijn meerdere machines bezig, maar ook op het rechte stuk wordt er met twee shovels hard gewerkt om de “whoops” goed gestalte te geven. Elders op de baan is een andere groep vrijwilligers bezig om palen in de grond te slaan. Maar waar je ook kijkt, overal zie je mensen die met een grote lach op hun gezicht en vol passie bezig zijn om de wedstrijden op zaterdag 31 maart en maandag 2 april tot een groot succes te maken.

Baanopbouw01
Baanopbouw02