Opbouw van de baan begonnen

Buiten is het nog donker en fris. Menig persoon zou zich nog een keertje omdraaien in hun warme bed, maar al vroeg in de ochtend is er volop activiteit in de kantine van Stichting Circuit Oldebroek. Terwijl de opkomende zon de nacht langzaam verdrijft bespreken de vrijwilligers de plannen voor de dag. Over 10 weken is het eindelijk zover, de Van Werven Dutch Grand Prix Sidecars.

Zoals gebruikelijk wordt er tien weken van te voren gestart met de opbouw van het circuit. Nick Wolff, hoofd circuit, is verheugd te zien dat er een grote groep vrijwilligers aanwezig is. “We hebben een planning opgesteld waarbij we rekening houden met eventueel slechte weersomstandigheden. Met onze trouwe en hardwerkende vrijwilligers hebben we er weer het volste vertrouwen in dat we het circuit ruim op tijd op gaan leveren. Ook dit jaar zijn de veiligheidseisen weer aangescherpt, wat extra werkzaamheden met zich meebrengt. We hebben hier tijdig op geacteerd en al voorbereidende actie genomen, waaronder de aanschaf van extra bouwhekken”.

De vrijwilligers van Stichting Circuit Oldebroek laten zich niet afschrikken door de harde wind en gaan ondertussen aan de slag. Er wordt gelachen en vooral hard gewerkt. Sommigen laten hun fantasie al de vrije loop en zien in hun gedachten de zijspannen al over de wereldberoemde tafelberg vliegen. Voor het zover is moet er nog heel wat werk verzet worden, maar dat is hen wel toevertrouwd!

Niet alleen op circuit “de Bargen” wordt er hard gewerkt. Ook de teams die 20 en 22 april in actie komen zijn al wekenlang in voorbereiding op het naderende seizoen. Sommige teams hebben er al een trainingsstage opzitten in het buitenland, terwijl die voor andere teams nog op de planning staat. De teams hebben nog maand voordat het ONK seizoen begint. Op het voormalige GP circuit in het Brabantse Lierop zal zondag 10 maart de eerste ONK van 2019 plaats gaan vinden. 6 en 7 april barst het seizoen écht los in het Belgische Lommel. In het diepe zand wordt het WK seizoen afgetrapt. Een week later wacht de teams een reis naar het Spaanse Talavera de le Reina. Vanuit daar verhuist het hele GP-circus naar Oldebroek. Drukke tijden breken aan!

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Hou dan onze website in de gaten of volg ons op onze Facebookpagina!